Algemene voorwaarden ledenorganisatie Vivent Langer Thuis
Aan het lidmaatschap zijn enkele voorwaarden verbonden. Hieronder voor u beschreven.
Definities
- Ledenorganisatie: Vivent Langer Thuis. Vivent Langer Thuis is een zelfstandige eenheid binnen Vivent. Vivent is dé zorgexpert in de gemeenten Boxtel, ‘s-Hertogenbosch, Meijerijstad, Sint-Michielsgestel, Vught en Heusden.
- Lid: persoon van de leeftijd 65 jaar of ouder
- Vivent: stichting Vivent, gevestigd te (5244 NJ) Rosmalen, Vliertwijksestraat 369,
- Samenwerkingspartner: dienstverleners en leveranciers waarmee een overeenkomst is gesloten om diensten te verlenen en/of producten te leveren aan de leden.
- Gezinsleden: personen die met een lid een gemeenschappelijke huishouding voeren en op hetzelfde adres wonen.
- Klantnummer: nummer dat vermeld staat op de Viventpas en waarmee leden aanspraak kunnen maken op voordeel bij een samenwerkingspartner of zich kunnen aanmelden voor een bijeenkomst. Na inschrijving lidmaatschap ontvangt elk lid een ‘uniek’ klantnummer.
1. Toepasselijkheid
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de tussen het lid en de ledenorganisatie gesloten overeenkomst/gemaakte afspraken over het gebruik van het lidmaatschap.
1.2 Deze algemene voorwaarden treden niet in de plaats van wettelijke regelingen.
1.3 De ledenorganisatie wijkt niet af van deze algemene voorwaarden, tenzij zij dat uitdrukkelijk is overeengekomen met het lid en de afwijking niet in het nadeel van het lid is. Afwijkingen moeten door partijen schriftelijk zijn overeengekomen en rechtsgeldig zijn ondertekend.
- Lidmaatschap, gebruik en voordelen
Met een lidmaatschap kan een lid gebruik maken van de volgende voordelen: Het (gratis) bezoeken van bijeenkomsten, het ontvangen van voordeel of korting bij aangesloten samenwerkingspartners en het ontvangen van nieuwsbrieven en (mini)magazines. Via de magazines en de website voorziet de ledenorganisatie zijn leden van informatie op het gebied van gezondheid, leefstijl, veiligheid en preventie. Het lidmaatschap van Vivent langer Thuis geeft géén voorrang op het ontvangen van wijkverpleging.
3. Lidmaatschap en gebruik Viventpas
3.1 Aanmelden voor het lidmaatschap kan online via de website van Vivent Langer Thuis of telefonisch bij de vraagbaak van Vivent .
- Website: viventlangerthuis.nl
- Tel: 088- 163 7000
3.2 Het lidmaatschap begint op datum van inschrijving en is voor onbepaalde tijd. Het lidmaatschap wordt voor minimaal een jaar aangegaan.
3.3 Leden ontvangen na aanmelding binnen tien werkdagen de Viventpas en een magazine. Het lidmaatschap staat op naam van een persoon (hoofdlid) en niet van een familie. Gegevens van een gezinslid of medelid kunnen desgewenst worden opgenomen in het klantregistratiesysteem.
3.4 Bij afname van producten en/of dienstverlening is het noodzakelijk de ledenpas te tonen of het klantnummer (op de Viventpas) door te geven. Op deze manier kan het voordeel of de korting berekend en aangeboden worden. Jaarlijks ontvangt het lid een nieuwe Viventpas, met daarop naam, klantnummer en jaargang.
3.5 Het lidmaatschap van de ledenorganisatie wordt jaarlijks (in januari) automatisch verlengd, tenzij het lid vóór 1 november van het lopende jaar schriftelijk of telefonisch opzegt bij de ledenorganisatie conform artikel 4. Het lidmaatschap wordt dan vervolgens beëindigd met ingang van het eerstvolgende kalenderjaar.
4. Beëindiging lidmaatschap
4.1 Het lidmaatschap eindigt:
- Door schriftelijke of telefonische opzegging van het lid of contactpersoon.
- Bij overlijden van het hoofdlid en als er geen andere personen in hetzelfde huishouden zijn die het lidmaatschap kunnen of willen overnemen
- Als het hoofdlid de contributie zoals vermeld in artikel 4 en artikel 11 niet betaald heeft, na de tweede herinnering.
- Door opzegging door de ledenorganisatie bij misbruik van de Viventpas of wangedrag.
4.2 Een opzegging kan schriftelijk of telefonisch via
- E-mail: langerthuis@vivent.nl of info@vivent.nl
- Tel: 088- 163 7000
- Post: Antwoordnummer 10033, 5200 VB ‘s-Hertogenbosch
4.3 Bij opzegging lidmaatschap dienen het klantnummer, de naam, de adresgegevens en de reden voor de opzegging doorgegeven te worden.
4.4 De opzegging of de beëindiging van het lidmaatschap wordt in het klantregistratiesysteem vastgelegd en wordt altijd (schriftelijk) bevestigd aan het betreffende lid.
5. Contributie lidmaatschap
5.1 De leden betalen de ledenorganisatie een jaarlijks vastgestelde contributie. De verschuldigde contributie wordt eind januari geïnd middels automatische incasso. De leden ontvangen hiervan geen factuur.
5.2 De leden zijn verplicht een correct bankrekeningnummer (IBAN) door te geven. Wijzigt het bankrekeningnummer dan dient dit altijd schriftelijk te worden doorgegeven. Dit kan door het invullen van een wijzigingsformulier met de benodigde gegevens te sturen naar langerthuis@vivent.nl of per post naar antwoordnummer 100033, 5200 VB ’s-Hertogenbosch.
5.3 De hoogte van de contributie houdt geen enkel verband met de mate waarin een lid gebruik maakt van de producten en/of diensten.
5.4 Bij aanmelding tijdens het lopende kalenderjaar, betaalt een nieuw lid contributie naar rato van het aantal resterende dagen in dat jaar.
5.5 Als het lid het lidmaatschap in de loop van het kalenderjaar opzegt, blijft de contributie voor dat jaar volledig verschuldigd. Er ontstaat geen recht op restitutie. Het lid kan tot en met 31 december van dat jaar nog gebruik maken van alle voordelen van de Viventpas. Als het lidmaatschap eindigt door overlijden, vindt evenmin restitutie van de contributie plaats.
6. Producten- en dienstenpakket
6.1 De ledenorganisatie gaat samenwerkingsverbanden aan met partners die voor leden interessante diensten en producten aanbieden.
6.2 Leden nemen zelf contact op met de samenwerkingspartner als zij gebruik willen maken van het aanbod. De contactgegevens zijn te vinden op de website van de ledenorganisatie en/of te verkrijgen via 088 – 163 7000. Met de samenwerkingspartners maken de leden vervolgens de afspraken over kosten en inzet van producten en diensten. De ledenorganisatie fungeert slechts als doorgeefluik.
6.3 De samenwerkingspartner is verantwoordelijk voor de door hem geleverde diensten en/of producten. Zij worden door de ledenorganisatie geselecteerd op kwaliteit, betrouwbaarheid en het diensten- of productenaanbod.
6.4 De ledenorganisatie zet zich in om de kwaliteit van de dienstverlening te controleren, te handhaven en te verbeteren onder meer door het uitvoeren van tevredenheidsonderzoek en evaluaties. Maar stelt zich niet aansprakelijk voor geleden schade of ontevredenheid.
6.5 De ledenorganisatie heeft het recht onderdelen van het ledenpakket in te trekken, te wijzigen of daaraan nieuwe diensten toe te voegen. De leden worden hierover geïnformeerd via de website, de (digitale) nieuwsbrief en/of de magazines.
6.6 Op de website van de ledenorganisatie staat altijd het actuele aanbod van de samenwerkingspartners.
7. Wijzigingen in gegevens
7.1 De ledenorganisatie heeft de actuele gegevens nodig om het lid op tijd de juiste informatie aan te bieden.
7.2 Het lid is verplicht om wijzigingen in de persoons-, adres-, en/of contactgegevens aan de ledenorganisatie door te geven. Bij voorkeur schriftelijk via het wijzigingsformulier, de mail of het contactformulier op de website. Wijzigen van bankgegevens kunnen uitsluitend via het wijzigingsformulier worden doorgegeven.
7.3 Het doorgeven van wijziging van de gegevens als genoemd in artikel 7.1 aan de thuiszorgorganisatie waaraan de ledenorganisatie is verbonden ontslaat het lid niet van de verplichting om deze wijziging ook door te geven aan de ledenorganisatie zelf.
7.4 De gevolgen die het niet tijdig doorgeven van de in artikel 7.1 genoemde gegevens aan de ledenorganisatie met zich meebrengen komen voor risico en rekening van het lid en zijn nooit voor risico en rekening van de ledenorganisatie.
8. Aansprakelijkheid
8.1 In geval van aansprakelijkheid van de ledenorganisatie jegens haar leden is de schadevergoedingsplicht van de ledenorganisatie als en voor zover deze aansprakelijkheid wordt gedekt door de door de ledenorganisatie gesloten aansprakelijkheidsverzekering, en is beperkt tot het bedrag van de daadwerkelijke uitkering van de aansprakelijkheidsverzekeraar conform de verzekeringsovereenkomst.
8.2 De ledenorganisatie is in geen enkel geval aansprakelijk voor het handelen of nalaten door samenwerkingspartners.
8.3 De ledenorganisatie is nooit aansprakelijk voor fouten van en/of doorverwijzingen op websites van dienstverleners/leveranciers.
8.4 Het lid van de ledenorganisatie vrijwaart de ledenorganisatie voor elke aansprakelijkheid voor schade die in verband met de uitvoering van werkzaamheden door of middels producten van de dienstverlener/leverancier, direct of indirect, ontstaat.
8.5 Als en voor zover de aansprakelijkheid niet valt onder de dekking van de door de ledenorganisatie gesloten verzekering, is aansprakelijkheid bij een toerekenbare tekortkoming van de ledenorganisatie beperkt tot het door het lid te betalen bedrag voor de verleende dienst met een maximum van € 200,00 (zegge: tweehonderd euro).
9. Overmacht
9.1 In geval van overmacht zal de ledenorganisatie als redelijkerwijs mogelijk is, met het lid overleggen over de aanschaf/dienstverlening en proberen een oplossing te vinden. Als geen oplossing wordt gevonden is de ledenorganisatie gerechtigd zonder verplichting tot schadevergoeding de (verdere) uitvoering van de dienstverlening op te schorten, dan wel de overeenkomst met het lid te ontbinden.
10. Klachten en schade
10.1 Klachten over de ledenorganisatie worden behandeld overeenkomstig de klachtenprocedure van Vivent. Zie hiervoor www.vivent.nl/klacht
10.2 Klachten over een samenwerkingspartner worden in ontvangst genomen en behandeld volgens de klachtenregeling van de samenwerkingspartner. De ledenorganisatie neemt de klachtbehandeling niet over.
10.3 Schade, die de samenwerkingspartner in verband met de uitvoering van zijn werkzaamheden of middels zijn producten, direct of indirect, op welke wijze dan ook heeft veroorzaakt, moet het lid melden bij zowel de betreffende samenwerkingspartner als bij de ledenorganisatie.
10.4 Als de ledenorganisatie over een bepaalde samenwerkingspartner regelmatig klachten heeft ontvangen zonder dat een verbetering van de dienstverlening/levering intreedt, zal zij in het belang en ter bescherming van de leden het contract met deze externe dienstverlener beëindigen. De ledenorganisatie is evenwel niet verantwoordelijk noch aansprakelijk voor de kwaliteit van dienstverlening of producten.
11. Facturen en betaling
11.1 Bij niet-tijdige betaling van de jaarcontributie (via factuur of als er niet automatisch geïncasseerd kan worden) door het lid aan de ledenorganisatie wordt binnen een aangegeven termijn een herinnering verstuurd. Als het lid 30 dagen na de tweede herinnering de verschuldigde contributie niet heeft betaald of heeft laten terugboeken, wordt het lidmaatschap, zonder enige schriftelijke opzegging, van rechtswege beëindigd.
11.2 Financiële afhandeling aangaande de dienstverlening tussen een lid en een samenwerkingspartner verloopt tussen lid en samenwerkingspartner. De ledenorganisatie vervult hierin geen rol en is niet aansprakelijk voor de eventuele schade die hieruit volgt.
- Privacy
Privacy is een groot goed. Bij Vivent Langer Thuis gaan we dan ook zeer zorgvuldig met uw persoonsgegevens om. Uiteraard houdt Vivent Langer Thuis zich hierbij aan de wettelijke regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
In onze “Privacyverklaring Vivent Langer Thuis” kunt u teruglezen welke gegevens wij van u als lid verwerken, waarom we dit doen, hoe we uw persoonsgegevens beschermen, welke rechten u heeft en waar u terecht kunt voor meer informatie over persoonsgegevensverwerking. Deze privacyverklaring is op te vragen bij Vivent Langer Thuis en terug te vinden op de website van Vivent Langer Thuis (www.viventlangerthuis.nl).
Ontvangt u, naast (dat uw lid bent van) Vivent Langer Thuis, ook nog zorg van Vivent? Dan verwerken wij ook nog andere gegevens van u. Om welke gegevens dit gaat en hoe wij daar mee omgaan, kunt terugvinden in de Privacyverklaring Cliënten Vivent (www.vivent.nl).
13. Aanvullende bepalingen
13.1 De ledenorganisatie heeft de bevoegdheid deze algemene voorwaarden (tussentijds) te wijzigen en/of aanvullende voorwaarden te stellen. Wijzigingen zullen op de website worden aangekondigd en de leden krijgen hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gesteld.
13.2 In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de ledenorganisatie.
13.3 Op deze algemene voorwaarden en op het lidmaatschap is het Nederlands recht van toepassing.
13.4 Als enig deel van deze voorwaarden als niet-geldig wordt verklaard, verandert dit niks aan de toepassing van de overige algemene voorwaarden.
13.5 Als onduidelijkheid bestaat over de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan moet de uitleg plaatsvinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.
13.6 Als zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan moet deze situatie worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Aldus opgemaakt en vastgesteld te Rosmalen, augustus 2024